Inspirasjon maanedensnettbutikk ecommerce

Månedens nettbutikk september

Norsk Alpakkabutikk startet helt tilfeldig tilbake i 2006, og det var ingen tvil om at det var Alpakka de skulle selge. Konseptet består av fra dyr til ferdig produkt. Les mer om den utrolige reisen til www.norskalpakkabutikk.no.

Eventyret startet i år 2006 med 2 alpakkaer, både på gården i Sigdal og i Fredrikstad. 10 år senere blitt til over 350 dyr på fordelt på de to gårdene. Her kan man oppleve hyggelige mennesker som viser deg rundt på gårdene, og oppleve de kjære dyrene på nært hold.

"Alle dyrene våre har fått eget navn. Vi steller dem, prater med dem og ønsker å ha et nært forhold som mulig til alle alpakkaene, Vi er ivrige alpakkaoppdrettere med fokus på dyrevelferd." sier Anne Line og forteller stolt videre;

"Mange har hørt om ullfiberen fra alpakkaen og kjent den på kroppen, men de færreste har møtt en alpakka eller vet noe om dyrearten. Her på gården tar imot besøk av lag og foreninger – alt fra helserelaterte grupper til pensjonister og husflidslag. Under besøket presenterer vi gården og driften, og dere får møte dyrene våre. Konseptet vårt heter AlpakkaOpplevelser og vi er stolte av at det ble så populært og interessant for så mange første året som var i 2015" avslutter hun med.

Og hvordan fungerer driften i dag? Jo, klipping av fiberen skjer en gang i året – hjemme på gården – og fiberen går til spinning av garn, samt karding til toving av produkter de lager selv. Av garnet lages det blant annet varme produkter til brukergrupper som revmatikere, diabetikere, mennesker med dårlig blodsirkulasjon og sportsutøvere. Det er også mulighet for å kjøpe produkter fra Norsk Alpakka som har forretningsadresse og lager på gården i Sigdal.

I dag er det Anne Line, Line Werner som driver www.norskalpakkabutikk.no. Vi ble interesserte i å høre mer om historien og hvorfor de startet nettbutikk fra en gård i Sigdal.

 

Hva var deres motivasjon for å starte nettbutikk?

Målet var ikke å lage en fysisk butikk, men en butikk for alle - på nett. Det er viktig å få folk til å skjønne hva vi driver med og nå mange flere mennesker rundt i Norge. Vi har også konseptet AlpakkaOpplevelser og tilbakemeldingene fra de som har vært med på dette er kjempegode. 

Hva synes dere er det viktigste å tenke på ved oppstart av nettbutikk?

Brukervennlighet og god support! 24nettbutikk har alltid vært tilgjengelig og positive til å hjelpe, legge til rette og høre om våre utfordringer som vi har med løsninger.

Gjorde dere noen form for markedsundersøkelse før du startet opp?

Nei, det gjorde vi ikke. 

Hva er deres målsetning for nettbutikken?

Vokse på nettet med de mulighetene som finnes. bli synlige mot våre målgrupper.

 

Har dere noen gode råd å gi andre som skal starte nettbutikk?

Man må jobbe veldig for å bli kjent med butikken sin og skjønne hvordan man bruker den. Det er mye å sette seg inn i, og vi ville prøve å lage den beste mulige butikken for kundene, holde den så lettvin og oversiktlig som mulig.

 

Hva gjorde at dere valgte 24Nettbutikk? 

Det var egentlig helt tilfeldig, men jeg fant ut at 24nettbutikk og Robert også var nystartet, og tenkte vi kunne vokse sammen. Han var veldig flink på å gi god support, og det trengte vi. Fortsatt trenger vi support, og vi får alltid det hos dere!

Driver dere med markedsføring? I såfall hvilken type og hvor ofte?

Vi står på mange messer og markedsfører oss selv og nettbutikken veldig. Ellers jobber vi veldig med Facebook-reklame og Google ads nå. Der har vi et eget firma som gjør det for oss nå.

 

Vi ønsker hele gjengen bak www.norskalpakkabutikk.no lykke til videre! 

 

Kommentarer på dette innlegget