nyhetsbrev Markedsføring Artikler&Tips

Listagram + MailMojo = flere leads

Nyhetsbrev og e-postmarkedsføring handler om å skape og opprettholde relasjoner. Selv om du bruker utsendelsene dine til å fremme salg, er det viktig å tenke på at nyhetsbrev også har et viktig element av merkevarebygging. For å skape gode følelser er engasjement et nøkkelord du kanskje har hørt før.

24Nettbutikk og MailMojo samarbeider om å gjøre det superenkelt for alle som har nettbutikk å sende ut nyhetsbrev direkte fra systemet. Denne høsten deler vi vår kunnskap om hva som skal til for å bli skikkelig dreven på e-postmarkedsføring. Vi håper tipsene kommer til nytte!

 

Engasjer dine besøkende med lykkehjul fra Listagram

Listagram er en norskutviklet tjeneste som tilbyr nettbutikker muligheten til å la sine besøkende snurre et lykkehjul og vinne en premie. (Du må selvsagt ikke ha nettbutikk for å benytte tjenesten, men du bør vurdere om du har relevante premier for din organisasjon.) Muligheten til å prøve lykken er en slags premie for å melde seg på nyhetsbrevet ditt, og holder seg dermed godt innenfor GDPRs grenser. Bare vær tydelig på dette i kommunikasjonen slik at som legger igjen e-postadressen sin og melder seg på nyhetsbrev, heller gleder seg til å høre mer fra deg enn blir negativt overrasket.

 

For nettbutikker kan en super premie være rabattkoder av forskjellig størrelse, men du kan også gi bort produkter, eller legge til et gratis produkt dersom lykkehjul-vinneren kjøper noe. Lykkehjulet kan aktiveres når dine brukere er i ferd med å forlate nettbutikken, såkalt «leave intent». Ved å tilby brukerne dine et spill hvor de vinner noe, øker du engasjementet og sjansen for at de bestemmer seg for å kjøpe noe. Alle liker jo et godt tilbud. Og når de melder seg på nyhetsbrevet ditt, får du samtidig muligheten til å følge dem opp og bygge videre på relasjonen deres.

 

Nettbutikker tjener på å tilby “noe mer”.

For deg som driver nettbutikk, er det viktig å få mest mulig ut av trafikken til butikken din. Hvis du vanligvis konverterer 5% av besøkende til betalende kunder, betyr det at 95 av 100 besøkende forlater nettbutikken uten å kjøpe noe. Ved å få flest mulig av disse til å legge igjen e-postadressen sin og melde seg på nyhetsbrevet, vil du ha en større sjanse til å øke omsetningen betydelig.

Norske nettbutikker som bruker Listagram har en gjennomsnittskonvertering på 14.5% (11.2% for internasjonale brukere)! Tenk hvor mye du kan øke din omsetning om du kan få hver 7. besøkende til å spille, smile og melde seg på nyhetsbrevet ditt.

 

 

Automatiser nyhetsbrevet med MailMojo

Med nyhetsbrev-løsningen til MailMojo kan du automatisk sende ut e-poster til alle som snurret lykkehjulet. Med noen få klikk kan du koble sammen MailMojo og Listagram slik at alle som spiller automatisk blir ført opp som kontakter i MailMojo. Dermed kan du lage egne kampanjer mot de mottakerne som har spilt. For eksempel kan du minne dem på rabattkoden de vant og kanskje sette en tidsfrist? Du kan også lage egne kampanjer for alle som har kjøpte noe med sin rabattkode, og kunne vært interessert i andre produkter og tilbud du har. Mulighetene er mange.

 

 

Topp tips for konvertering med lykkehjul

Som nevnt allerede er gjennomsnittskonverteringen for våre norske kunder utrolige 14.5%! Og gjennomsnitt er gjennomsnittet, så mange ligger langt over 20%, mens andre har mindre. Men det er selvsagt mulig å ta noen grep for å maksimere utbyttet av Listagram. Her er de viktigste tips for best mulig konvertering:

  1. Tilpass lykkehjulet til din butikk med farger og design og tilpass standard-teksten i hjulet så dine besøkende føler at lykkehjulet hører til butikken din.
  2. Test hvordan konverteringen er på mobil kontra desktop og tilpass etter det.
  3. Sjekk statistikken for de mottakerne som kom via Listagram, og lag nye e-postkampanjer ut ifra hvordan deres respons er.
  4. Eksperimenter med ulike typer premier. Ingen størrelse passer alle, men alle har muligheten til å finne noe som passer.

Livet er som et lykkehjul, så hvorfor skulle du ikke booste din nettbutikk med et? I alle fall når det samtidig dreier lykken i din retning. Få maksimalt ut av trafikken din med Listagram og MailMojo.

Testkonto hos både Listagram og MailMojo er gratis.

 

Denne artikkelen har tidligere blitt publisert på MailMojos egen blogg.

 

 

Kommentarer på dette innlegget