maanedensnettbutikk Inspirasjon

Månedens nettbutikk januar

Månedens nettbutikk i årets første måned i 2019 er en gammel kunde av oss - Hobbydrivhus AS.  Bedriften som feirer 15 år i disse dager, har lenge vært lykkelig som liten og holdt en lav profil reklamemessige i mange år, kan Terje Rødland fortelle. Men med en ti-dobling av omsetningen i januar i forhold til i fjor, ble vi svært nysgjerrig på hva som har skjedd.

Hva skyldes så denne suksessen, Terje Rødland i hobbydrivhus.no

I år har vi bestemt oss for å bli større og satser bevisst på det. Vi skal bygge en ny butikk på Brokelandsheia i Gjerstad, og må forsvare investeringen med høyere salgstall.

Terje og gjengen i hobbydrivhus.no selger som navnet indikerer, drivhus, lysthus, samt tilbehør til drivhus og hage. Selv om været sier noe annet, kan en trykt si at våren har kommet til hobbydrivhus.no.

Terje forteller videre...

Hva var deres motivasjon for å starte nettbutikk?

Vi valgte å starte nettbutikk fordi vi da kunne nå kunder i hele Norge, selv om vi befinner oss i en liten bygd på Sørlandet.

Hva synes dere er det viktigste å tenke på ved oppstart av nettbutikk?

Tenk på at det viktigste er å ha gode produkter, den riktige kombinasjonen av høy kvalitet og lav pris. Vær alltid ærlig og redelig med kundene dine, Norge er et bittelite land og et dårlig rykte sprer seg fort. Har du gode produkter og god service vil du opparbeide deg trofaste kunder som vil deg vel og som reklamerer for deg.

Gjorde dere noen form for markedsundersøkelse før du startet opp?

Nei, egentlig ikke. Men vi trodde det ville være et marked for drivhus som tåler norske vær og vindforhold og designet produktet først. Heldigvis hadde vi rett!

Hva er deres målsetning for nettbutikken?

Vi ønsker at den skal være brukervennlig og enkel å finne frem i, samtidig som den viser frem produktene våre på en god måte.

Har dere noen gode råd å gi andre som skal starte nettbutikk?

Ikke gi opp, det tar ofte tid å etablere seg. Vær ærlig, jobb hardt og målrettet, så kommer resultatene etterhvert.

Hva gjorde at dere valgte 24Nettbutikk?

Vi likte designet og brukervennligheten til 24Nettbutikk. Vi opplevde også at det var enkelt å kommunisere med 24Nettbutikk, og vi fikk god hjelp til å komme igang. Vi har vært med nesten siden oppstarten og er fortsatt veldig fornøyde med 24Nettbutikk.


Driver dere med markedsføring? I såfall hvilken type og hvor ofte?

Vi annonserer på Finn og Google Adwords. I år har vi også valgt å annonsere via Klarna direkte i 24nettbutikk, med stor suksess.

 

Vi ønsker hobbydrivhus.no  lykke til med omsetningen videre!

Kommentarer på dette innlegget