maanedensnettbutikk Inspirasjon

Månedens nettbutikk august

Da Caroline sin datter kom 7 uker før termin, fikk hun aldri den babyshoweren hun ønsket. Dermed kom ideen om å starte sin egen butikk rundt dette temaet, og dinbabyshower.no ble født februar 2014. Men det stoppet ikke der!

I april 2015 åpnet Caroline Norges første baby shower pop-up butikk. 

Dinbabyshower
 
"I butikken selger vi alt man trenger til å arrangere en flott baby shower. Gaver, pynt, produkter man selv kan designe, Stjerne Wrap (som vi har rettighetene på i skandinavia), bleiekaker og spiselige kaker. Vi elsker å kunne legge til rette for flotte fester til de minste, så vi har masse fint til navnefest og dåp også", forteller Caroline ivrig.
 
For tiden har de kun nettbutikk, men når kunder ønsker å hente varer kan de ta turen ut til det vakre Hurum-landet der de holder til.
 
"Mesteparten av tiden jobber jeg alene, men har en mini assistent og fantastiske hjelpere som hjelper til når det trengs" forteller Caroline.
 
Vi ble mer nysgjerrig på denne drivkraften som ligger bak Caroline, for å starte en butikk i dette nisjemarkedet. 
 

Hva var deres motivasjon for å starte nettbutikk?

Jeg har alltid hatt lyst å drive noe eget! Elsker å få være kreativ, skape nye konsepter og at det er kun jeg som kan sette en stopper for hva jeg kan få til. En nettbutikk kan være plattformen for nettopp det.

Hva synes dere er det viktigste å tenke på ved oppstart av nettbutikk?

Noe av det viktigste å tenke på når man starter en hvilken som helst bedrift, men kanskje spesielt en nettbutikk, er at det er knall hard jobbing. Jeg tror mange tenker at en nettbutikk «gjør seg selv», og det er langt i fra sannheten. Man må belage seg på ufattelig mange timer med jobbing, men elsker man det man gjør, er det fantastisk å få lov til å jobbe med lidenskapen sin så mange timer i døgnet.

Gjorde dere noen form for markedsundersøkelse før du startet opp?

Jeg så jo ganske tydelig at trenden baby shower ville komme, og utvalget var ikkeeksisterende. Det var en nisje i markedet som lå der urørt. Dette var jo kjempe spennende, ettersom jeg da fikk muligheten til å kunne være med på å forme en trend i Norge. Ettersom de fleste ser på det som et veldig amerikansk fenomen, kunne jeg prøve å tilpasse det til vår kultur.

Hva er deres målsetning for nettbutikken?

Målsetning for Dinbabyshower.no er at kundene våre skal kunne få alt på et sted, om det skulle være pynt eller gaver. Vi vet også at alle er unike og har forskjellige ønsker, derfor har vi DesignKaker og PersonligDesign i butikken vår. Her kan man få alt fra spiselige kaker til brusetiketter helt slik man ønsker det. Det er en stor dag man feirer om det er baby shower, navnefest eller dåp, og da er det på sin plass at man skal kunne få det slik man ønsker😊

Har dere noen gode råd å gi andre som skal starte nettbutikk?

Vit at butikken ikke kommer til å bli en suksess av seg selv, det er masse jobb, derfor må man brenne og ha en lidenskap for det man skal starte. Det finnes suksess historier om hvordan noen butikker tok helt av på veldig kort tid, men som oftest handler det om å ha is i magen. Har du troen på det du gjør og ser at det kan ha nytteverdi for andre, så ikke gi opp. Den eneste som kan stoppe deg, er deg selv…

Her er noen quotes jeg syns er bra å ha med seg på veien:

  • «Be patient, good things take time»
  • «If you can dream it, you can do it» - Walt Disney
  • «If you really look closely, most overnight successes took a long time» - Steve Jobs

Hva gjorde at dere valgte 24Nettbutikk?

Det er ikke lett å vite hva man skal velge når man skal starter opp, for min del følte jeg at det var som å lete rundt i blinde. Grunnen til at jeg valgte 24Nettbutikk er definitivt servicen! Man føler aldri at man står alene. Guttene på support er fantastiske, og strekker seg lengre enn de aller fleste for å hjelpe deg med å lykkes. En ting er helt sikkert… Jeg ville aldri vært her jeg er i dag hvis det ikke hadde vært for de!

Driver dere med markedsføring? Isåfall hvilken type og hvor ofte?

Vi driver med markedsføring, mest rettet mot Facebook og Instagram. Men det skal sies at den beste reklamen man kan få er fornøyde kunder, for de sprer ordet og kommer tilbake!

Jeg har ikke troen på å «kjøpe» seg til følgere, det er viktigere å ha mennesker som har genuint lyst til å følge butikken. Vi er også på SnapChat under @dinbabyshower, ikke for markedsføring men jeg tror på det å vise ikke bare firmaets fasade. Når man slipper folk inn i kulissene, får man et forhold til bedriften på et helt annet plan, dette skaper tillitt. Vi har kunder på SnapChat som handlet hos oss for første gang for mange år siden, og vi får stadig en oppdatering eller spørsmål om de skulle lure på noe. DET er jo stas!

 

Vi ønsker Caroline og gjengen lykke til videre med sin satsning! :) 

 

 

 

Kommentarer på dette innlegget