Blogg

Nyhetsbrev del 3: 12 fakta om e-postmarkedsføring alle bedriftseiere burde vite

Skrevet av 24Nettbutikk | 22.mai.2018 06:03:22

Heldigvis står e-post stødig som en effektiv – kanskje til og med den aller mest effektive – markedsføringskanal i 2018. Sosiale medier endrer stadig vekk sine kriterier, og får ikke helt dreisen på det for å bli den mest foretrukne markedsføringskanal.

Sist vi trålet nettet og samlet et knippe slagkraftige fakta, var i 2016. Med andre ord på høy tid å oppdatere innsikten.

24Nettbutikk og MailMojo samarbeider om å gjøre det superenkelt for alle som har nettbutikk å sende ut nyhetsbrev direkte fra systemet. Denne våren kommer vi til å dele vår kunnskap om hva som skal til for å bli skikkelig dreven på e-postmarkedsføring, og vi håper tipsene kommer til nytte.

Del 1 - Hold stilen - Hva bør du tenke på for stil og tone i nyhetsbrevet ditt

Del 2 - Derfor bør du med nettbutikk bruke nyhetsbrev

 

Heldigvis står e-post stødig som en effektiv – kanskje til og med den aller mest effektive – markedsføringskanal i 2018. Sosiale medier endrer stadig vekk sine kriterier, og får ikke helt dreisen på det for å bli den mest foretrukne markedsføringskanal. Derfor troner e-post fremdeles på pallen for både kunder og markedsførere.

Ønsker du å prøve nyhetsbrev-funksjonen gratis? Gå inn i ditt adminpanel, trykk på "moduler" og deretter "nyhetsbrev". Opprett en gratis bruker og kom i gang på 1-2-3!

 

Ta en titt på denne oversikten for å se hvor viktig og nyttig e-postmarkedsføring er:

  1. E-postmarkedsføring gir i snitt 4.300% «return on investment» (avkastning på investeringskostnaden) for bedrifter i USA (Direct Marketing Association via Copyblogger)
  2. Avkastningen har fortsatt å stige siden 2016, og i 2018 er kan du få opp til 32,28 £ tilbake for 1 £ investert (mot 30,03 £ i 2016) (DMA)
  3. 59% av B2B-markedsførere sier e-post er den mest effektive kanalen for å generere inntekt. (BtoB Magazine)
  4. Direkte salg fra e-post er minst tre ganger høyere enn i sosiale medier. (McKinsey & Company)
  5. E-post er nesten 40 ganger bedre enn Facebook og Twitter for å få nye kunder. (McKinsey & Company)
  6. 76% av alle mottakere synes salgs-e-postene de mottar er relevante. (Campaignmonitor)
  7. Markedsførere plasserer e-post som den mest effektive kanalen for å bygge bevissthet om bedriften, tilegne seg nye kunder og holde på eksisterende. (Gigaom Research)
  8. Millennials (født mellom ca. 1980 og 1995) er gruppen som mest sannsynlig kjøper noe basert på en e-post de har mottatt. (Campaignmonitor)
  9. 66% foretrekker at bedrifter kontakter dem på e-post fremfor andre kanaler.(Campaignmonitor)
  10. 86% av markedsførere mener e-post er kjernen i deres virksomhet. (DMA)
  11. Bedrifter som segmenterer sin e-postliste får opp til 18% større inntekter fra sine e-poster. (Mailigen)
  12. De to viktigste faktorene som påvirker åpningsrate er bedriften e-posten kommer fra (64%) etterfulgt av emnefeltet (47%). (Superoffice)

Fortsatt ikke overbevist om hvorfor du burde ta i bruk nyhetsbrev og e-postmarkedsføring? Eller er du usikker på hvordan du skal komme i gang?

Prøv MailMojo gratis. Registrer deg og opprett en konto her eller gjør det direkte i din admin. 
Gå inn i ditt adminpanel, trykk på "moduler" og deretter "nyhetsbrev".

Denne artikkelen har tidligere blitt publisert på MailMojos egen blogg.