Markedsføring | 22 november 2021

Vår utvalgte butikk november 2021 - Hurryliv.no

2 min lesetid

Hurryliv startet opp sin butikk i september 2021 og har raskt bygget opp en stor kundebase. En viktig faktor for deres raske vekst er deres utrolig gode markedsføringsstrategier, først og fremst gjennom sosiale medier som TikTok. Foretaket har et veldig bredt utvalg av produkter innen ulike kategorier - alt fra accessories og innredning til hudpleie- og rengjøringsprodukter.

Vi har vært i dialog med Ingrid, en av eierne i foretaket, og stilt henne noen spørsmål om hvordan de opplever å drive en nettbutikk.

Hva var deres motivasjon for å starte nettbutikk?

Vi har begge drevet for oss selv tidligere, og vi liker å styre vår egen hverdag. Det som er så gøy med å drive en nettbutikk er at oppgavene er så allsidige! Man er Social Media Manager, Content Creator, Markedsfører, Regnskapsfører, Lageransvarlig, Driftsansvarlig, Postbud og mye mer. Det gir rom for mye skaperglede, samtidig som vi får brynet oss på alle utfordringene - noe vi liker. Det er et høyt trykk og da er det godt å være to slik at vi kan lene oss på hverandre.

Hva synes dere er det viktigste å tenke på ved oppstart av nettbutikk?

Du må være innstilt på arbeidsmengden, og ikke undervurdere hva det faktisk kreves å drive nettbutikk.

Gjorde dere noen form for markedsundersøkelse før dere startet opp?

Nei, men vi visste at vi hadde markedet med oss fra dag en ettersom Liv har en stor følgerskare på TikTok, så vi har absolutt brukt det til vår fordel. Hun hadde allerede bygd opp merkevaren Hurryliv før vi startet opp nettbutikken.

Hva er deres målsetning for nettbutikken?

Vår målsetning i første omgang er å få nettbutikken selvgående slik at vi kan frigjøre tid vi kan bruke på andre prosjekter.

Har dere noen gode råd å gi andre som skal starte nettbutikk?

Du må selge noe du brenner for.

Hva gjorde at dere valgte 24Nettbutikk?

De har en veldig intuitiv layout som er lett å forholde seg til.

Driver dere med markedsføring? I såfall hvilken type og hvor ofte?

Absolutt! Vi jobber non stop med å bygge relasjoner til kundene våre på flere plattformer, daglig. Vi har veldig stor vekt på å være tilgjengelig og å svare kundene våre raskt. Det er faktisk en av tingene kundene setter mest pris på- kundeservicen, og hvor tilgjengelige vi er. 


Vi i 24Nettbutikk ønsker Liv og Ingrid masse lykke til med nettbutikken, og gleder oss til å følge utviklingen i nettbutikken deres videre!

Del
Tags
Markedsføring Inspirasjon Vare-utvalgte-butikker
Få Nyhetsbrev

Prøv gratis og uforpliktende i 30 dager.

Utforske alle verktøyene og tjenestene du trenger for å starte, kjøre og utvide virksomheten din.
PRØV GRATIS